måndag 20 juli 2009

Vad som gör en blogg populär.

Alla som börjar skriva blogg har nog en tanke att dom vill bli populära? Som Kenza, Blondinbella och Dessie till exempel. Men är det så lätt att göra sin blogg populär? Hur skaffar man läsare?

Framförallt måste man ju visa att man har en blogg, tipsa andra om att kolla in din blogg. Försöka få så många som möjligt att läsa din blogg. Och tro det eller ej, men dom som verkligen hatar dej, eller ogillar dej skarpt. Kanske för att ni har bråkat eller annat, dom läser också din blogg, dom kan inte låta bli. Så är det för mej iallfall... Är jag ovänn med ngn kan jag ändå inte låta bli att kolla in hennes blogg. Man vill ju som hänga med i allt som händer. Sen måste du bestämma vad din blogg ska handla om, på så sätt kan du dra till dej läsare som överhuvud taget inte alls känner dej. Men är intresserade i/av det du skriver. Många skriver ju om mode. Och själv tycker jag att det börjar bli lite uttjatat. Jag menar, nästan varenda en gör ju det nu... En riktigt häst blogg är inte alls lika vanligt, som Mikaela Zimdahls blogg, http://tavlingsryttaren.blogg.se ( förövrigt dom som vi köpte Felicia av, så har vart i hennes stall, *stolt*. ) Men att göra sin blogg populär är inte det lättaste, det är så många som skriver nu, iprincip alla tjejer i tånåren skriver blogg. Men det dära kommer hinna ändras många gånger om. Om 2 år kanske det inte är ngn allt nästan som skriver blogg. Det går i vågor. Och själv måste du nog klicka runt och läsa endel bloggar, och komentera. På så sätt kan andra som läser dens blogg se din komentar och givet att du skrivit din blogg länk komma till din blogg, läsa och kanske börja läsa dagligen. Sen tror jag det är viktigt att du skriver minst en gång om dagen, gärna flera. Har du dålig uppdatering då du kanske inte skriver försen om 2 dagar osv, och det blir så ofta, kanske folk tröttnar på att besöka din blogg som sällan är uppdaterad. Men jag tror att det krävs mer än att skriva om var din dag har bestått av idag osv, för att göra din blogg populär. Mycket mera.

Jag tror för att lyckas med att göra din blogg populär tror jag man behöver allt det dära, + lite till. Eller bara tur. Jag vet inte. Men det var bara en tanke som slog mej, och jag tyckte att det kan jag skriva några rader om :) haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en komentar! ;)