måndag 20 juli 2009

En allt för civiliserad värld vi lever i.

Är det någon som har tänkt på hur beroende vi är av mobiltelefonen och datorenra? Det är sjukt.. En normal ungdom spenderar allt mellan 3-6 timmar vid datorn, dagligen. Det är så dagens ungdommar umgås med sina kompisar. Inte genom att vara ute och ha kul. Jo, fredags kvällar kanske? Nä men vad jag menar är att folk är beroende av dator och telefon. Jag har nu i sommar vart utan telefon i drygt en och en halv månad. Varför ska vi inte gå in på hära. Men jag lovar, det är hemskt... Efter att normalt smsat 4000-5000 sms/månaden till att helt plötsligt inte smsa ett enda sms på en och en halv månad. Knappt ha nå kontakt med någon. Det är hemskt. För er som inte testat det, ni fattar inte hur beroende av telefonen vi är idag. Datorn kan inte hälften av det som en telefon. Jag kan bara tänka mej hur det kommer vara om 20 år, ännu värre. Folk är beroende av telefonen och datorn, man klarar sej inte utan dom nu.

Det dära var ännu en tanke som slog mej när jag nu har vart utan telefonen ett tag.. nämner ingen anledning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en komentar! ;)