söndag 19 juli 2009

funderingar...

Alltså jag blir tokig.... Vet inte hur jag ska göra!? Ska jag köpa storhäst nu eller nästa sommar då jag från första början tänkt gå över på storhäst. Det finns både för och nackdelar med det...

Fördelar:
Jag kommer ju att köpa en rätt så pass ung en, 3 år ungefär. Vill vara med från början av utbildningen! :) Så då har jag ju chansen att lära känna dej och utbilda den grundligt vid sidan om Ragge. Och kanske är startklara då när Ragge säljs.

Om jag ska köpa nu så kan jag verkligen ta tid på mej att hitta ngn som passar. Om jag istället väntar tills Ragge är såld så står jag där utan häst och då blir det automatiskt att man stressar i letandet.

Nackdelar:
Mer tid kommer att gå åt till hästarna, framförallt när det blir en så pass ung. Mindre tid till kompisarna och skolan.

När man får en ny häst blir ju allt så spec med den och det finns risk att man lägger ner tid på den än på Ragge, och hans träning blir sämre.

Hästarna kommer måsta stå på två olika ställen, en hemma och en i Råneå, 2 mil. Vilket kan bli riktigt jobbigt, då det varken finns paddok eller ridhus hära i siknäs.

Ja som ni ser, det finns mer nackdelar än fördelar vad jag kan komma på nu, men det skulle vara grymt kul att skaffa en till häst nu! ååh, jag vet inte hur jag ska göra. Vill ju inte sumpa all tid med kompisarna som jag redan nu träffar alldeles för sällan. ååh, jag vet inte! Och vill ju verkligen inte att Ragges träning och tävlan ska bli lidande, då jag vill uppnå vårat mål innan han säljs, att starta msv b. Tål att tänkas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en komentar! ;)