lördag 22 augusti 2009

Norrskenet RKS 22/8

LD - 8 fel
LC - 4 fel

Ja börjar väl få med första klassen. Red ju på nya bettet, jaktkandar. Tror inte alls det är något som kommer funkar på han. Men nu vet jag inte om det berodde på bettet eller vad det var, men han var seg och ville inte gå fram. Han ville inte alls galoppera igång som jag hade velat ha han. Seg var han! På andra hindret så stannade han, men hoppade stillastående och fick med sej översta bommen och sen hinder 4 eller vad det var stannade han en gång på också. Han var inte sej själv i den klassen. Om det var bettet eller vad det var. Kanske lite dumt att tvärbyta bett så dära dagen innan. Menmen..

Andra klassen då bytte jag till bridongen, red fram ham lite i ridhuset först. Han var mycket mera frammåt i den hära klassen och dock lite stark när jag bara hade bridongen. Det är så svårt det dära med han för han är lika från klass till klass, men vet aldirg vad man ska ta för bett. ! Men hoppade jätte fint på fram hoppningen, ett stop, men helt mitt fel. Gjorde precis samma fel inne på banan på första hindret så fick ett stop dära men gör jag bara som jag ska så hoppar han, iallfall idag. Men sen så hoppade han jätte fint resten av banan. Han kändes verkligen som sej själv igen i den klassen. Skönt. Han har ju vart lite udda dom senaste tävlingarna. Hoppas det är över nu.. Men ska ju hoppa några LD LC nu med han så får vi se hur han är. Men skönt att han var sej själv i den hära klassen iallafall! :)

3 kommentarer:

  1. Yeyy, normala - eller onormala, det beror på hur man ser på det - är tillbaks. ;pp

    SvaraRadera
  2. *host* Malin, din blogg är elak. Den tog bort halva min kommentar. D:<
    Nu måste jag ju börja om. xD
    Men det orkar jag inte, så kort och gott, grattis. ;pp

    SvaraRadera
  3. haha, jag vet den är som mej! ;p hahahahhahah (; nä skojja bara ;p

    SvaraRadera

Lämna gärna en komentar! ;)