onsdag 19 augusti 2009

Markarbete.

Ja, har nyss duschat och gjort mej klar för att lägga mej och se 2 ½ män som börjar snart, 23,05! :D

Nå, tog iallafall Ragge och Felicia till stallet och red idag. Lite markarbete med Lisa blev det :) Han var svin fin stundtals! Och stundtals jätte tjaffsig och studsig.. ! Men han kändes bra , mycket lydigare än vad jag trodde att han skulle vara, han brukar aldrig vara så dära lydig när det har med ''hinder'' att göra. Gjorde en 8-övning eller vad man ska kalla det, nej, som serpentiner red vi och varje gång vi passerade medelinjen hade vi ett socker-bits hinder uppe, (55 cm) Började med att trava på volterna och bara trava över det när vi hade det som ett kryss. Sen la vi upp det till en rak bom, och travhoppade de. Att trav hoppa stärker framförallt deras bakmuskulatur. Sen utökade vi med att rida på serpentiner och hoppa dom varje gång vi passerade medelinjen. Sen gjorde vi samma övning fast rullade ut markbommen en bit, så dom riktigt måste ta i med bak. Red vi väldigt samlad trav. Sen gjorde vi samma fast i galopp. Byte över och holla dom kort emellan. Han var riktigt fin i galoppen faktiskt. Kunde öka på galoppen en långsida och ändå snabbt kunna få tillbaka han till den dära korta luftiga galoppen. Det brukar vara näst intill omöjligt! Det brukar ta ett tag och bli myk bråk, men nu lyssnade han jätte fint! :)

Sen har jag och Lisa planerat en liten sak med Erik, hahah, ! :) Han satt i hörnet av ridbanan ett tag då vi red och varje gång jag red förbi sa han, jag är stor, akta dej! och så viftade han med ett spö.. Du, erik, passa dej, jag kommer och slår dej! ;o

haha, nåja, nu ska jag iallafall krypa ner i sängen och slå på tv'n :)
Puss på er! :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en komentar! ;)